Імпорт – це найважливіший аспект розвитку бізнесу. Бажаєте забезпечити свою компанію якісною закордонною сировиною чи продавати готову продукцію закордонних партнерів? Тоді варто добре підготуватися і оформлення імпорту товару пройде гладко.

Ще на етапі укладання контракту проговоріть з партнерами умови доставки. Також продумайте можливі форс-мажори та шляхи їх вирішення. Документи для митного оформлення імпорту також варто підготувати заздалегідь, щоб уникнути зайвих простоїв. До переговорів краще підключати адвоката з ЗЕД та компетентного митного брокера. Не бійтеся здатися партнерам недосвідченим та непоінформованим, адже ви наймаєте досвідчених фахівців для збереження бізнесу. Також зверніть увагу, що співпраця з міжнародними кур’єрськими службами полегшує процедуру розмитнення будь-яких посилок.

Порядок оформлення імпорту

Перш ніж купити товар, проконсультуйтеся зі своїм митним брокером щодо раціональності закупівлі цього вантажу саме у даного постачальника. Деякі товари не вигідно купувати за кордоном через високу ставку ввізного мита, величезний перелік дозвільної документації та інших матеріальних витрат. Детальна інформація розписана у законодавчих актах УКТЗЕД, де кожному товару присвоєно код та відсоток оподаткування.

У 2019 році на імпорт товарів з ЄС в Україну ставки ввізного мита були значно знижені до 100% на деякі типи товару. Таким чином:

Тип товару Ставка мита в 2017 р, % Ставка мита в 2019 р, %
Домашні види великої рогатої худоби (ВРХ) вагою понад 80 кг 5 2,5
Легкові авто спеціального призначення 12 7,5
Електроплити, грилі 10 2,5
Друковане обладнання 3 0
Взуття 10 0
Оброблена шкіра 3 0-0,8

 

При цьому величезна кількість товарів не підлягає оподаткуванню. Завдяки цьому оформлення імпорту стає дедалі економічно вигіднішим процесом.

Як влаштовано процедуру оформлення імпорту?

  1. Першочергове завдання – оформити фірму як учасника ЗЕД, якщо це було зроблено раніше;
  2. Визначити митний режим та позначити особливості самого вантажу: давальницьку сировину або інвестиції, лізинг, консигнацію та багато іншого;
  3. За підтримки митного брокера та адвоката з ЗЕД укласти контракт із постачальником. Він має відповідати стандартам не лише української митниці, а й банку;
  4. Оформлення товаротранспортної документації (договори про надання послуг, складання рахунків), переклад їх українською мовою;
  5. Підготовка документів для митної оцінки вартості товару (рахунки, прайси, каталоги, бухгалтерські звіти та інше). Контроль є досить суворим, тому в деяких випадках стандартний список документів для митного оформлення при імпорті може бути доповнений відомостями про справжність інформації;
  6. Остаточний підрахунок вартості процедури оформлення імпорту – податки, послуги перевезення вантажу, робота митного брокера;
  7. Погодження суми всіх платежів, безпосередньо проведення оплат;
  8. Складання брокером попередньої декларації, яка потрібна на безперешкодного ввезення вантажу до країни.

Як прискорити оформлення?

Як бачите, процедура дуже трудомістка та рутинна. Намагатися все зробити самому можна і такі випадки нерідкі. Але, як правило, незнання митного та ЗЕД законодавства призводить до простоїв та штрафів. Досвідчені брокери IMEX знають, як провести оформлення ліцензії на імпорт швидко та найменш витратно для клієнта.

Залишіть заявку у формі нижче та ми зв'яжемося з вами протягом години!