Привіт, друзі! За останні кілька років ми розмитнили понад 500 авто з 17 країн світу. До оформлення деяких з них ми підключилися вже після того, як власники спробували зробити все самі та припустилися помилок.
Питання про те, як розмитнити авто без брокера
отримав популярність у зв’язку з тим, що багато хто не бачить сенсу в оплаті послуг брокера, і хочуть спробувати зробити все самим – отримати цікавий досвід, ще й заощадивши при цьому.
Ми не проти самостійності, але хочемо, щоб ви розуміли – деякі помилки при розмитненні авто можуть обійтися навіть дорожче за послуги брокера, а нерви, витрачені на їх усунення, взагалі неоціненні.
Помилка №1. Сплата митних платежів іншою особою
Одна з найпоширеніших помилок при розмитненні авто. Як ви, напевно, вже знаєте, митні платежі оплачують заздалегідь, оскільки без них людина не зможе перетнути на своєму новому авто кордон України. І гроші за автомобіль має вносити лише та людина, на яку пізніше буде здійснено митне оформлення.
Правильно: Самому провести митні оплати перед тим, як поїдете купувати машину в іншу країну.
Альтернатива: Нотаріальна довіреність на того, хто платитиме замість вас.
Помилка: Довірити сплату податків дружині, братові, куму, свату. Родичі, однофамільці – ні, тільки ви особисто.
Рішення: Якщо все ж таки замість вас митні збори сплатила інша людина, доведеться залишати автомобіль на кордоні, у нотаріуса оформлювати довіреність і з нею повертатися за машиною.
Помилка №2. Заниження ціни на авто
Ця помилка на перший погляд є привабливою і для продавця, і для покупця. Перший сплачуватиме мінімальні податки, другий, як він наївно вважає, низькі митні витрати. Насправді такі ігри з митницею можуть закінчитися неприємно для покупця. Факт заниження ціни нижче за мінімальну ринкову доведеться доводити, а зробити це буде дуже складно. Крім того, якщо митники помітять заниження ціни, а вони помітять, помилка може коштувати дорого, адже вам доведеться сплачувати митні витрати, виходячи з тієї ціни, яку встановлять експерти митниці.
Помилка №3. Накрутка пробігу після перетину кордону, але перед розмитненням
Нерідко питання про те, як розмитнити авто без брокера, порушують люди, які бажають обійти систему та отримати максимальну вигоду для себе. Це зрозуміло, але на митниці теж безглузді люди сидять, і такі схеми вони бачать чи не щодня.
Так, авто з більшим пробігом коштуватиме дешевше і податків на нього власник заплатить менше, але при першому перетині кордону на авто видають Акт огляду, в якому вказано пробіг. Тому такий спосіб економії – помилка, він дає лише безглузде зношування авто.
Помилка №4. Оплата за машину 1 людиною, а розмитнення на іншого, відкриття контейнера на третього
Ситуація поширена у випадках оплати через банк під час купівлі авто з Кореї чи США. Справа в тому, що при оплаті через банк суми понад $5000 громадянин України зобов’язаний надати довідку про те, звідки у нього такі гроші.
Заповзятливі люди вирішують “розкидати” ці платежі на кількох осіб: частину заплатити самому, інше – попросити внести дружину/чоловіка, друзів, близьких. Але це неправильно, тому що при розмитненні не буде зрозуміло, хто є власником авто. Можна розділити транзакції з людиною першої групи спорідненості чи провести самому кілька оплат трохи більше $5000 кожен із різницею один день.
Враховуйте, що банківський Платіжний документ – найважливіший елемент підтвердження покупки саме вами, а також підтвердження митної вартості авто.
Помилка №5. Неправильно зроблено інвойс
Якщо ви цікавитеся, як обійтися без митного брокера, повинні добре орієнтуватися в митних документах. Інвойс – рахунок, на підставі якого ви робите банківський переказ грошей продавцю авто. Цей документ має ряд обов’язкових атрибутів:
- дата;
- номер документа;
- найменування товару – марка, модель, VIN-код;
- хто продавець;
- хто покупець (ПІБ англійською, номер паспорта, бажано закордонний, ІПН).
Чим більше атрибутів ідентифікації у документі, тим краще. У платіжці про здійснення SWIFT-перекладу також має бути максимум інформації з інвойсу. Помилки тут просто неприпустимі.
Питання про те, як розмитнити автомобіль самостійно, пов’язаний ще з великою кількістю складнощів, з якими стикається новачок. Серед них і неправильно проведена оплата по інвойсу, і неповний пакет документів, і проблеми з технічним станом авто, коли майже половина запчастин перебуває в багажнику, а саме ТЗ не на ходу.
Виходячи з практики більш ніж у півтисячі розмитнених машин, ми не рекомендуємо проводити оформлення авто з іноземною реєстрацією самим. Це складно, довго і нервово для новачка, до того ж може звернутися незапланованими витратами.
Не повторюйте цих помилок і довіряйте досвіду найкращих.