Артур Нагорный Коментарів немає

Привіт, друзі! Сьогодні ми поговоримо про те, як розмитнити сідельний тягач.

Почнемо, мабуть, з того, що цей вид транспорту відрізняється від вантажних авто наявністю сідла для кріплення причепа або напівпричепа, і в класифікації товарів за УКТЗЕД відноситься до категорії Трактори.

Відповідно і специфіка розмитнення тягачів в Україні буде іншою, ніж для вантажівок, а саме – вони не обкладаються акцизом.

У цій статті ми розповімо, які пункти розмитнення є обов’язковими для фізичних та юридичних осіб, і які є нюанси.

Як розмитнити сідельний тягач?

Почнемо, як завжди, із того, які документи вам знадобляться для розмитнення тягачів в Україні.

  • Рахунок-фактура, інвойс – документ, що підтверджує право власності та суму купівлі для подальшого нарахування податків.
  • Документ, що підтверджує зняття з обліку.
  • Техпаспорт.
  • Для фізосіб – паспорт громадянина України, ідентифікаційний код (ІПН)
  • Для юридичних осіб – витяг з реєстру ФОП, ТОВ та ін.
  • Якщо оплачували покупку через банк – SWIFT-платіж чи “Платіжне доручення”.
  • Експортна декларація
  • Сертифікат походження (EUR1) для юридичних осіб, зокрема ФОП.
  • Контракт із компанією-продавцем, як основа зовнішньоекономічної діяльності.

Примітка: Для разового придбання тягача контракт не є обов’язковим – можна обмежитися й одним інвойсом. Якщо ви плануєте купувати тягачі регулярно, то без контракту точно не обійтися – він буде основним документом у співпраці з продавцем. У разі потреби ми можемо допомогти зі складанням юридично грамотного контракту за нашими зразками.

 

Фізособи Юрособи
Податки 20% ПДВ 20% ПДВ
10% Мито 10% Мито (З сертифікатом EUR1 або записом до інвойсу, коли вартість тягача до 6 000 €)
Документи Інвойс Інвойс
Техпаспорт Техпаспорт
Паспорт громадянина України Акредитація
ІНН Виписка ФОП, ТОВ
Документ про зняття ТЗ з обліку Документ про зняття ТЗ з обліку

 

Таб. 1 Розмитнення тягачів в Україні (податки та документи для фізичних та юридичних осіб)

Специфіка розмитнення тягача в Україні

  • Клас екологічності не нижчий за ЄВРО-5. Як правило, це всі машини старші за 2008 рік випуску. До речі, набуття чинності екостандартом ЄВРО-6 відкладено до 2025 року.
  • Стандартні податки: Для фізичних осіб мито на вживані тягачі 10%, на нові – 0%. ПДВ 20% від суми вартості авто та мита. Акцизу на відрядні тягачі немає.
  • Для юридичних осіб, у тому числі і ФОП, можливе отримання Сертифіката походження (EUR1) у продавця. У цьому документі зазначено, що тягач було зроблено у Євросоюзі. І саме він звільняє юрособи від сплати мита. Отже, із митних платежів залишиться лише 20% ПДВ.

Примітка: якщо ви є юридичною особою або ФОП і тягач обійшовся в суму до € 6 000, то отримання сертифіката EUR 1 не обов’язково. Достатньо зробити напис на invoice:

The exporter of the product covered by this document declares that, except where otherwise clearly indicated, these products are of _____  preferential origin.

 

Випереджаючи ваші питання скажемо, що штучно занижувати вартість авто – не найкраща ідея. Отримати сертифікат EUR 1 нескладно, адже за ним не треба нікуди їхати та додатково чекати – документ видає продавець. Це ваше право отримати повний пакет документів, необхідних для розмитнення тягача. Відмова в оформленні EUR 1 нічим не обґрунтована, якщо авто було виготовлене у Євросоюзі.

Хочу розмитнити сідельний тягач із причепом, які нюанси?

Логічно, що для вантажоперевезень одного тягача недостатньо і багато хто хоче так само вигідно купити напівпричіп. Зробити це можна в одного продавця – зручно, особливих витрат сил / грошей / часу не складе, адже декларація одна та постачання одна. Якщо ж тягач ви купуєте у одного продавця, а напівпричіп у іншого, то постачання буде дві та декларації дві.

Але в будь-якому випадку сертифікат EUR 1 для кожного товару має бути для кожного свій. Техпаспорт також оформляється “персональний”, як і інвойс.

Переваги розмитнення тягачів в Україні для юросіб?

З особистої практики можемо сказати, що деякі клієнти відкривають ФОП спеціально для того, щоб отримати знижку за сертифікатом відповідності. Навіть коли тягач коштує 8-10 тисяч євро, воно того варте.

Ще одна перевага для юросіб – можливість розплачуватися з продавцем безготівковим розрахунком через банк. Тобто у вас на руках буде SWIFT чи платіжне доручення, а це додаткові гарантії підтвердження ціни для митниці, які ще нікому не завадили. При цьому скорочуються ризики несподіваного підвищення митної вартості, а за нею і податків.

Розрахунок вартості розмитнення тягача

Хвилина корисної математики: Для прикладу розрахунку вартості розмитнення візьмемо тягач MAN 18.440 TGX 2010 року випуску за 15 000 євро.

  1. Авто, що було у вжитку, тому мито – 10%, це € 1 500.
  2. ПДВ – 20%. (€15 000 + €1 500) * 0,2 = €3 300.
  3. У сумі податки становлять €4,800.

Але якщо ви попросите продавця оформити сертифікат про проходження товару EUR 1, то податки становитиме лише ПДВ – 20% від фактичної вартості авто = € 3 000 замість € 4 800. Економія велика, чи не так?

Сподіваємося, ця стаття була для вас цікавою та корисною. Якщо залишилися будь-які питання, дзвоніть – ми з радістю на них відповімо!