растаможка авто в Украине
Артур Нагорный Коментарів немає

Наприкінці 2018 року Україна побачила чергову зміну митного законодавства, але багато хто тоді не сприйняв його серйозно і не кинувся розмитнювати свої авто з гарною знижкою. Усі думали, що обійдеться, що хтось вийде на мітинг, що прийде нова влада і все змінить, та інші неймовірні історії…

Пільговий період тривав до 22 лютого 2018 року та передбачав 50% знижку на акциз, але далеко не всіх власників старих “євроблях” це мотивувало.

  • По-перше, деякі МС мають низький клас екологічності.
  • По-друге, великий обсяг двигуна = великі податки.
  • По-третє, багато авто було куплено за існуючі гроші – 500-800€, тоді як в Україні за таку саму машину з рук просили в 3-4 рази більше.

Відповідно, у великого сегменту автовласників просто немає грошей на розмитнення, тому вони воліють продати свою “ластівку” на запчастини або залишити на прикордонній зоні.

Що на нас чекає після 22 травня за словами представників влади?

Українцям дали шанс на розмитнення євроблях. Півроку – це не мало, за такий проміжок часу цілком можна було роздобути грошей на оформлення… Ну, за великого бажання зберегти авто, так точно.

У пільговий період бляхери легалізували понад 140 тис. авто. За найоптимістичнішими прогнозами до кінця перехідного періоду цей показник досягне 250-300 тисяч.

Що буде, як не заплатити?

Це, напевно, улюблене питання українців. І відповідь на нього – з 24 травня 2019 року будуть штрафи.

  1. 3 400 грн – за передачу ТЗ у володіння, користування та розпорядження особі, яка не ввозила цю машину на митну територію України. Такий самий штраф передбачено для здійснення підприємницької діяльності та будь-яких інших способів отримання доходу від нерозмитненого авто.
  2. 85 000 грн – за перевищення терміну тимчасового ввезення чи транзиту транспортного засобу більш як на 20 діб, але не більш як на 30 діб.
  3. 170 000 грн або конфіскація – у разі перевищення терміну тимчасового ввезення ТЗ особистого користування, або транзиту ТЗ більш ніж на 30 діб, а також втрати авто, у тому числі розукомплектації.

Для водіїв нерозмитнених авто також передбачено штрафи. Тобто вас не врятує те, що авто не ваше. “Впіймали” за кермом – будьте ласкаві, отримайте свій штраф.

  1. 8 500 грн – за керування авто, яке порушило терміни тимчасового ввезення та/або транзиту.

– За використання “євробляхи” з метою збагачення, ведення підприємницької діяльності.

– за передачу авто особі, яка не ввозила дане ТЗ на митну зону України

  1. 17 000 грн – у разі повторного (протягом 1 року) порушення. Або позбавлення права водити терміном на 1 рік та вилучення МС.

Заплати податки та спи спокійно. (с) Держава

Легалізація авто – єдиний варіант для тих, хто планує продовжити їздити на своїй бляхі або продати її. Але багато хто стикається з однією проблемою – вони не можуть знайти реального власника авто, щоб зняти його з реєстрації. А це обов’язковий для митного очищення в Україні пункт.

Справді, який завжди це доцільно. Іноді розмитнення старенької машини великим об’ємом двигуна коштує як непогана нова машина в Україні. І часто ця сума непідйомна для наших громадян, враховуючи те, що ми є найбіднішою країною в Європі.

Розрахувати вартість розмитнення для свого авто ви можете в онлайн калькуляторах, але не завжди вони чітко відображають усі зміни законів. Докладнішу інформацію можна отримати, зв’язавшись з нами по телефону

Про думку та плани бляхерів

  • Залишити свою нерозмитнену машину у прикордонній зоні країн-сусідів України. Такі “цвинтарі домашніх “євроблях” вже заполонили багато сіл Польщі, Угорщини та Словаччини.

Для чого вони це роблять?

Багато хто був за кордоном, коли прийняв закон, що вимагає при в’їзді в країну внести заставу, яка майже повністю покриває витрати на розмитнення. Не всі такі гроші є, тому доводилося просто кидати авто.

Друга причина – відповідальність, яка лежить на українці, який ввозив авто в режимі транзиту або тимчасового ввезення, та прострочив дату виїзду. Проблеми із законом нікому не потрібні, тому люди знімають із себе відповідальність та вивозять авто за кордон.

Якщо ви ввозили своє авто за допомогою верблюда, то можете здати його на брухт або в розбирання. Наразі правоохоронці шукають “верблюда”, який привіз до України близько 200 авто.

  • Продати на автозапчастини. На торгових майданчиках за авто в хорошому стані можна отримати від $300 до $1 300, але народні умільці розбирають машини самі і, зрештою, продають дорожче. Виконавчий двигун, колеса, скло, радіатор і навіть салон. Продати можна практично все.
  • Здати на металобрухт за 3 000 – 5 000 грн/тонну.
  • Залишити машину собі та зробити з неї… клумбу. Так, це дивно, але краще за штраф у розмірі 170 000 грн.
  • Виходити на мітинг. Ну, як же без цього!

    15 травня 2019 року власники “євроблях” планують практично повністю перекрити рух у Києві. За словами голови організації “Авто Євро Сила” Олега Ярошевича, у цій акції візьме участь близько 100 000 осіб.